Saturday, November 7, 2009

Penilaian Prestasi

Di penghujung tahun ni penilaian prestasi sentiasa menjadi tajuk perbualan...tidak kira kepada yang memang cemerlang ataupun yang kurang cemerlang mahupun yang tidak cemerlang. SKT dan APC adalah perkara yang saling berkait, maka ini akan menjadikan suasana semakin hangat. Walaubagaimanapun, elok lah dulu jika kita semua memahami konsep PENILAIAN PRESTASI (PP) tersebut sebelum membuat segala ulasan ataupun komen-komen yang tidak sedap didengar. Di bawah ini saya ada sediakan satu file mengenai PP sebagai asas kepada kita sebelum membuat segala ulasan dan kritikan. Kalau tak paham macam mana nak kritik kan...




http://www.smkpalongtimur.edu.my/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=1:bahan-untuk-guru&Itemid=81


2 comments:

Cikgu Jang .. said...

bergantung kepada pentadbir...segone cemerlang pun staff tu, tapi mengkala pentadbir nak bagi org lain dapat ACP tok leh buat ape...

Cikgu Chun said...

Itu adalah masalah pentadbir yang tidak telus dalam pemilihan APC. Memang ada pentadbir macam ni, malah ramai juga yang macam ni saya fikir. Memetik kata-kata pensyarah saya dulu, kalau pentadbir tu org Islam, sendiri jawab lah bila mati nanti.

Mengenai Blog Ini

Blog ini diwujudkan bagi berkongsi isu-isu semasa dan berkongsi pengalaman dengan ahli-ahli blogger yang lain. Saya sedia untuk menerima segala kritikan daripada semua pelawat sekiranya ada. Ini adalah kerana segala topik yang tulis adalah berdasarkan pandangan peribadi penulis semata-mata.

Mengenai Saya

My Photo
Berasal dari Bachok, Kelantan dan merupakan seorang pendidik di salah sebuah sekolah FELDA di daerah Segamat. Suka mencari teman baru dan sedia berkongsi pendapat dalam apa jua ilmu untuk kebaikan.

Welcome to My Website

  © Nukilan Seorang Pendidik SMK Palong Timur, Segamat 2009

Back to TOP